چگونه به کمک تنبلی به تمام کارها برسیم؟

اگر شما هم به این نتیجه رسیده­‌اید که در انجام کارها تنبل هستید، پس خوش به حال­‌تان. تنبل بودن اصلا موجب تلنبار شدن کارها نیست. اگر تا به حال از آن بهره نبرده­‌اید، به این دلیل بوده که شیوه­‌ی استفاده از آن را نمی­‌دانستید. در این مقاله قصد دارم شما را با قدرت تنبلی و چگونه به کارگیری آن آشنا کنم.

تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید، ایمان به تنبل بودن است. اگر متوجه تنبل بودن­تان شده­‌اید، وقتش است که با آغوش باز او را بپذیرید. دست دوستی به او بدهید و همراهش برای انجام کارها آماده شوید. شاید در این حرف تناقض وجود داشته باشد و با خود بگویید: «وقتی درست دست در دست تنبلی گذاشته­‌ایم چگونه سراغ شروع کار برویم؟ مگر تنبلی می­‌گذارد؟» اشتباه شما این است که از راه غلط سراغ شروع کارها می­‌روید. راه­‌هایی که تنبلی اصلا آن­ها را نمی‌پسندد.

هنگام شروع کار شما تنبلی­‌تان را فراموش می­‌کنید. چیزی که او را بسیار ناراحت می­‌کند. برای مثال تا زمانی معیین، فرصت تحویل پروژه‌­ای را دارید. در ذهن می­‌پرورانید که بهترین پروژه را تحویل خواهید داد. اما این­‌ها افکار یک آدم تنبل نیست. نباید اشتباه کنید و تنبلی­‌تان را از یاد ببرید. حتما متوجه شده­‌اید که هر وقت چنین نقشه‌­ای برای پروژه ریخته­‌اید، تا لحظه­­‌ی آخر اصلا سمت پروژه نرفته­‌اید. این کار تنبلی­‌تان بوده چرا که موقع برنامه­‌ریزی برای انجام کار او را از یاد برده­‌اید. پس از همان ابتدا حواس­تان باشد که شما آدم تنبلی هستید.

وقتی قبول کرده باشید که شما فردی تنبل هستید و می­‌خواهید پروژه‌­ای را تحویل دهید، تنبلی به کمک­تان خواهد آمد. دیگر خیالات و رویاهای واهی نمی‌­بافید. تنبلی بهتان یادآوری می­‌کند که شما اصلا حال و حوصله­‌ی دلشوره گرفتن برای تحویل را ندارید. پس به جای مدام به تعویق انداختنش، سریع­‌تر دست به کار می­‌شوید. چون می­‌دانید تنبل­‌تر از آن هستید که بخواهید دلشوره‌­اش را به جان بخرید. شما به قصد تحویل یک کار معمولی شروع می­‌کنید اما این شروعِ بی‌­واهمه قطعا زمانی اضافی به شما خواهد داد. با پیدا کردن زمان اضافی تنبلی­‌تان یادآوری دیگری می­‌کند. به شما می­‌گوید شما تنبل­‌تر از آن هستید که روی پروژه­‌ای وقت بگذارید اما تایید نشود و دوباره مجبور به وقت گذاشتن روی آن شوید پس در زمان اضافه کمی بیش‌­تر روی آن کار خواهید کرد تا مجبور به دوباره کاری نشوید.

می­‌بینید؟ به آسانی می­‌توان با تنبلی کارها را پیش برد. فقط نیاز است حضور او در زندگی­‌مان را به رسمیت بشناسیم. اگر هم نگرانید با دست دوستی دادن به تنبلی کار خوبی انجام نشود، فقط کافی­‌ست یک­بار امتحان کنید. پذیرش تنبلی هنگام شروع، ترس بی­‌نقص بودن کار را از ما می­‌گیرد. از دست دادن این ترس که جلوی شروع پروژه­ای عظیم را از ما می­‌گرفت، باعث می­‌شود هرچه زودتر در بطن ماجرا برویم.بدین صورت زمان زیادتری برای توسعه و بهبود کار خواهیم داشت، پس به هیچ عنوان با تنبلی کار کردن و ناقص کارکردن را یکی ندانید.

 

 

به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

  1. بنظرم پذیرش تنبلی، جلوی مقاومتش رو میگیره. به قول دبی فورد دیدن نیمه‌ی تاریک وجودمون جلوی کولی‌بازی‌ش رو میگیره. شیرین و متفاوت بود. لذت بردم مهدیه جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط